۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
1400/07/21 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/انعقاد-تفاهم-نامه-همکاری-معاونت-قرآن-و-عترت-و-دانشگاه-فرهنگیان.jpg
انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه علوم پزشکی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری

وبدا؛ مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین این دانشگاه و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر زهرا لری گوئینی با اعلام این خبر افزود: تفاهم نامه همکاری در حوزه گردشگری و درمان با نیازسنجی فعالیت های مشترک آموزشی، پژوهشی و فناوری ، نرم افزاری جهت فراهم آوری زیر ساخت های مورد نیاز توسعه پایدار گردشگری سلامت در نوزدهمین روز از مهرماه 1400 به امضای دکتر مجید شیرانی و مهندس مهرداد جوادی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان رسید.
وی تصریح کرد: در جلسه که به منظور انعقاد این تفاهم نامه در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دکتر شیرانی تشکیل شد، دکتر شیرانی شهرکرد با بیان اینکه، سیستم بهداشت و درمان در چهار حوزه بهداشت، اورژانس پیش بیمارستانی، درمان بازتوانی و مددکاری فعالیت دارد افزود: خوشبختانه ایران در بخش بهداشت و مراقبت جزو کشورهای اول دنیا در ارائه خدمات محسوب می‌شود، شبکه بهداشت در تمامی نقاط کشور حتی مناطق صعب‌العبور و عشایری نیز در دسترس مردم و با کمترین هزینه پرداختی توسط دریافت‌کننده خدمات قرار دارد.
دکتر لری گوئینی گفت: دکتر شیرانی ادامه داد: در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی و درمان نیز در چندین سال اخیر به‌علت افزایش تجهیزات و نیروی انسانی در رده کشورهای پیشرفته دنیا قرار داریم.
به گفته وی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از دلایل وجود نارضایتی در حوزه درمان به ضعف در فیزیک ساختمانی و نبود تکریم بین ارائه‌دهنده خدمت و ارباب رجوع اشاره داشت و افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بخشی از خدمات توسط آژانس‌ها و بصورت موازی با خدمات درمانی انجام می‌شود و همین امر موجب افزایش رضایت دریافت کنندگان خدمات می شود.
دکتر لری گوئینی افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه، کشور در حوزه بازتوانی و مددکاری برای بیماران دچار ضعف‌های بسیار است یادآور شد، بسیاری از بیماران پس از اتمام فرآیند درمان نیازمند دریافت خدمات در حوزه بازتوانی و مددکاری هستند که هیچ ارگانی مسئولیت این مهم را بر عهده نگرفته است.
وی گفت: همچنین در این نشست اظهار امیدواری شد، با برنامه ریزی و همکاری دو جانبه بین دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و ادره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بتوان در جهت با توسعه پایدار گردشگری سلامت گام های موثر برداشت.
تعداد بازدید: 300
Powered by DorsaPortal