۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
1400/07/30 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/5401656CCCCCCCCC.jpg
ثبات روند میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری/احتمال ورود به پیک ششم بیماری زیاد است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی دو هفته اخیر، میزان روند ابتلا و شیوع بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری با ثبات نسبی همراه بوده هرچند افت و خیزهای کوتاهی نیز وجود داشته است.
به گزارش وبدا، دکتر مجید شیرانی در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت: پس از فروکش کردن هر موج از شیوع بیماری، امکان رخداد پیک جدید وجود دارد.
وی افزود: احتمال ورود به پیک ششم بیماری کرونا در کشور و چهارمحال و بختیاری بسیار زیاد است، اما شدت شیوع آن نامعلوم است و با توجه به آمار بالای واکسیناسیون علیه این بیماری، پیش بینی می شود در پیک ششم، تعداد بستری و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس نسبت به موج های قبلی کمتر باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در بیست و نهمین روز از مهرماه سال 1400 عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته 766 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 108 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 183 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 26 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: هم اکنون 275 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 224 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تأسف از فوت 4 مورد جدید ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 طی 24 ساعت گذشته در استان گفت: در حال حاضر مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری  1636 نفر می باشد.

وی یادآور شد: هم اکنون 32 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

شایان ذکر است: هم اینک شهرستان‌های اردل، بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در  وضعیت زرد و وضعیت شهرستان های بروجن، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان نارنجی است.
تعداد بازدید: 175
Powered by DorsaPortal