۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1401/04/25 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/derakhshan - CopyCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
عناوین دهه ولایت و امامت در سال 1401

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عناوین دهه ولایت و امامت در سال 1401 را اعلام کرد.
به گزارش وبدا، سید علی درخشان در تشریح این خبر اظهار داشت: یکشنبه 19 تیر روز عید سعید قربان (آغاز دهه امامت و ولایت) به عنوان روز «توحید، بندگی و اطاعت» که در همین راستا «تبیین فلسفه امامت و ولایت»، «تبیین عبودیت، معنویت و اطاعت از ولایت از دیدگاه امیرالمومنین (ع)»، «بیان اهمیت و فلسفه برگزاری دهه امامت و لایت»، «اجرا و گسترش طرح یکشنبه‌های علوی» تاکید شده است.
وی افزود: دوشنبه 20 تیر به عنوان روز «ولایت، ضامن تحقق گام دوم انقلاب» که در همین راستا «نقش ولایت در اقتدار نظام اسلامی»، «نقش ولایت در استحکام ساختار درونی و اقتدار بین المللی نظام»، «نقش غدیر و ولایت در ایجاد تمدن نوین اسلامی»، «تبیین عفاف و حجاب از منظر امیرالمومنین (ع)»، «تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی» تاکید شده است.
درخشان اضافه کرد: سه شنبه 21 تیر به عنوان روز «ولایت، عدالت و انتظار» که در همین راستا «تبیین نسبت غدیر و مهدویت»، «امیرالمومنین (ع) مظهر ولایت و امام زمان (ع) برپاکننده عدالت»، «تبیین مهدویت در خطبه غدیر»، «تبیین نقش انتظار در تحقق اهداف مقدس غدیر» تاکید شده است.
وی ادامه داد: چهارشنبه 22 تیر به عنوان روز «ولایت و مردم سالاری دینی» که در همین راستا «تبیین نقش مردم سالاری دینی در اسلام»، «تبیین وظایف متقابل حاکمیت و مردم از دیدگاه امیرالمومنین (ع)»، «تبیین وظایف اشاعه و گسترش فرهنگ ولایی و غدیری در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی»، «مقایسه مردم سالاری دینی با سایر نظامات سیاسی و اجتماعی» تاکید شده است.
درخشان یادآور شد: پنجشنبه 23 تیر به عنوان «روز ایثار و دفاع از حریم ولایت» که در همین راستا «تبیین ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیر»، «تجلیل از شهدا و خانواده معظم شهدا به ویژه سادات شهید، شهدای مدافع حرم، جانبازان و آزادگان»، «تبیین تأثیر ایثار امیرالمومنین (ع) در ایجاد حکومت نبوی و وحدت اسلامی»، «تبیین نقش ایثار و فداکاری در حفظ غدیر در طول تاریخ اسلام» تاکید شده است.
وی افزود: جمعه 24 تیر ولادت امام علی النقی الهادی (ع) به عنوان روز «ولایت، هدایت و عزت اسلامی» که در همین راستا «ترویج زیارت غدیریه امام هادی (ع)»، «تبیین مفاهیم فرازهای گرانسنگ زیارت جامعه کبیره»، «تبیین تعالیم و سیره امام هادی (ع)»تاکید شده است.
درخشان خاطرنشان کرد: شنبه 25 تیر به عنوان روز «ولایت محور و وحدت امت اسلامی» که در همین راستا «امیرالمومنین (ع)، محور وحدت امت اسلام»، «سیره امیرالمومنین (ع) در دستگیری از نیازمندان و محرومین»، «تبیین اهمیت و ضرورت وحدت ملی»، «امیرالمومنین (ع) و ولایت در منابع شیعی و اهل سنت» تاکید شده است.
وی گفت: یکشنبه 26 تیر به عنوان روز «ولایت، بصیرت، استکبارستیزی» که در همین راستا «نقش اعتقادات دینی و مذهبی ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی»، «تبیین نقش بصیرت در ولایت پذیری»، «تبیین نقش بصیرت در شناخت دشمن و مقابله با آن»، «تبیین نقش ولایت و امامت در مقاومت اسلامی و مقابله با استکبار»، «اجرا و گسترش طرح یکشنبه‌های علوی» تاکید شده است.
درخشان تصریح کرد: دوشنبه 27 عید سعید غدیر به عنوان «روز غدیر، امامت و ولایت» که در همین راستا «افزایش معرفت جامعه نسبت به غدیر»، «تبیین فلسفه غدیر»، «ترویج آداب و سنن غدیر»، «تبیین آموزه‌های غدیر به عنوان نیاز امروز و فردای جوامع بشری» تاکید شده است.
وی یادآور شد: سه شنبه 28 تیر به عنوان روز «قرآن و عترت» که در همین راستا «تبیین ولایت در قرآن کریم و روایات»، «تبیین پیوند ناگسستنی قرآن و اهل بیت (ع)»، «قرآن و عترت در خطبه غدیر» تاکید شده است.
درخشان در پایان گفت: چهارشنبه 29 تیر ولادت امام موسی الکاظم (ع) که در همین راستا «تبیین سیره امام موسی الکاظم (ع)»، «تبیین فضائل و تعالیم امام موسی الکاظم (ع)»تاکید شده است.
تعداد بازدید: 3945
Powered by DorsaPortal