۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
1401/05/05 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/IMG_20220727_065628.jpg
شیوع موج جدید کرونا در سایه عادی انگاری ها، پس از 3 ماه آرامش جامعه را سلب کرد
وبدا؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از 3 ماه آرامش، با شروع موج جدید کرونا از دو هفته گذشته، آرامش کشور و به تبع آن استان مختل شد.
به گزارش وبدا؛ محسن حسین میرزایی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، ورود مسافران و گردشگران، عادی انگاری ها ، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی را از عوامل شیوع مجدد بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در حال حاضر 37 درصد و درصد استفاده از ماسک در استان 30 درصد است که در مقایسه با ماه های اخیر به شدت کاهش یافته است.
به گفته وی، در حال حاضر وضعیت 4 شهرستان شهرکرد، اردل، فارسان و کیار قرمز، شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار گرفته اند و شهرستان آبی به لحاظ شیوع بیماری کرونا در استان نداریم.
حسین میرزایی وضعیت موجود را بسیار شکننده و عادی انگاری را بسیار خطر ناک دانست و متذکر شد، هم اکنون در وضعیت طلایی برای مدیریت وضعیت موجود و پیشگیری از شروع موج جدید کرونا به سر می بریم.
وی با بیان اینکه باید به دور از ایجاد اضطراب و تشویش و نگرانی در جامعه، مردم را برای تزریق دز یادآور واکسن ترغیب و اقناع کرد افزود: استفاده از ماسک، تزریق دز یادآور واکسن کرونا و رعایت فاصله اجتماعی از اقدامات ضروری برای پیشگیری از موج جدید بیماری است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار یادآور شد، مدارس و دانشگاه ها جدی و با قوت بازگشایی خواهند شد و از فرصت باقی مانده برای مدیریت اپیدمی کووید 19 و فراهم نمودن تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزش عالی بهره خواهیم برد.
وی برگزاری مراسم های جشن طی روزهای باقی مانده تا شروع ماه محرم، برگزاری مراسم های عزاداری و مذهبی ماه محرم، را در فضای باز همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانست و افزود: مراسم ها در فضای بسته نیز باید با یک دوم ظرفیت مکان تجمعی برگزار شود.
وی ضمن درخواست از رسانه ها و صدا و سیما برای آگاهی بخشی و تشریح وضعیت کنونی و ضرورت های تزریق دز یادآور واکسن کرونا، بر ضرورت آمادگی 100 درصدی بیمارستان ها و مراکز درمانی تاکید کرد.
گفتنی است، تشکیل ستاد شهرستانی توسط فرمانداری ها از دیگرمباحث مورد تاکید معاون سیاسی و امنیتی استاندار در این نشست بود.
تعداد بازدید: 114
Powered by DorsaPortal