۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
1401/05/05 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/IMG_20220727_071022.jpg
استفاده از ماسک در کلیه ادارت چهارمحال و بختیاری اجباری شد

وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به روند صعودی شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، استفاده از ماسک در کلیه ادارت استان اجباری شد.
به گزارش وبدا، دکتر ارسلان خالدی فر در گفتگوی زنده تلویزیونی بخش خبری شبکه جهانبین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مدافع سلامت چهارمحال و بختیاری و ضمن عرض خسته نباشید به کادردرمان استان اظهار داشت: پس از سه ماه آرامش در بحث کرونا به دنبال واکسیناسیون و رعایت دقیق موازین بهداشتی از سوی مردم، طی چند هفته اخیر آمار سرایت بیماری روبه افزایش رفته است.
وی از مردم خواست، همچون گذشته با همراهی کادر بهداشت و درمان، توصیه های ساده و قابل اثرگذار بهداشتی شامل رعایت فاصله فیزیکی و دستورالعمل های بهداشتی، پرهیز از تجمعات بویژه در فضای بسته، برگزاری مراسمات با رعایت بهداشت و در فضای باز را جدی بگیرند.
دکتر خالدی فر با بیان اینکه مردم باید در تمام فضاها و ارتباط با دیگران از ماسک استفاده کنند خاطرنشان کرد: تزریق دز یادآور واکسن کرونا در شرایط کنونی بسیار موثر است.
وی اظهار داشت: بر اساس مطالعه های اخیر و مقالات آمریکایی بر روی افراد بالای 50 سال (افراد واکسن زده و واکسن نزده)، میزان مرگ و میر در کسانی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند 29 برابر بالاتر بوده است.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: اهمیت واکسن در پیشگیری از ابتلا و عوارض بیماری بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه نباید به شایعات درخصوص واکسن ها توجه کرد گفت: عوارض بیماری کرونا چندین برابرعوارض واکسن خواهد بود.
تعداد بازدید: 134
Powered by DorsaPortal