دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
۱۴۰۳/۲/۷
1399/08/11
تشکیل "بیستمین جلسه ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در شهرستان بن

در این جلسه که با حضور معاون فرماندار- بخشداران مرکزی و بخش شیدا فتاح پور ریاست-سلیمی معاونت و مسئولین روابط عمومی، واحد سلامت محیط و کار شبکه و اعضا کمیته در سالن شهید الیاس احمدی فرمانداری و با محوریت# مصوبات جلسه ستاد استانی مقابله بابیماری کرونا  درتاریخ 99/8/8 برگزار شد، ابتدا ولی پور معاون فرماندارگفت: تمامی مدیران شهرستان موظف هستند مصوبات مربوط به حوزه ی اختیارات و مسئولیت خویش را تمام و کمال انجام دهند . هیچ گونه اهمال و قصوری دراین خصوص از هیچ کس در هیچ جایگاهی پذیرفته نیست سپس  فتاح پور ریاست شبکه پس از تشکر از تمامی مدیران دستگاههای شهرستان،   آمار مبتلایان و گزارشی از وضعیت بیماری در شهرستان را اعلام نمود.

 در ادامه پایاب مسئول سلامت و محیط کار شبکه به شرح کامل دستور کار جلسه و محدودیتهای گروههای شغلی پرداخت و  پیشنهاد داد در صورت مشاهده تخلف، گزارشی از سوی شبکه به دستگاه مربوطه فرستاده خواهد شد و تخلفات بصورت جدی تر پیگیری شوند.

 در ادامه پس از تبادل نظرات و گزارش مدیران شهرستانی، مصوبات به شرح زیر مقررگردید:

- تمامی ادارات شهرستان موظف به برگزاری جلسه شورای سلامت دستگاه با حضور رئیس دستگاه ،کارگزینی ، امور اداری وحراست هستند و در خصوص انجام و نحوه رعایت مصوبات ستاد استانی و شهرستانی به صورت داخلی برنامه ریزی نموده و در صورت عدم رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی ملزم هستند متخلفین را به دایره تخلفات اداری معرفی نمایند .

- تیم بازرسی ادارات شهرستان ملزم به نظارت بر مصوبات کمیته است و میبایست ادارات متخلف را به فرمانداری معرفی می نماید .

- برگزاری هرگونه مراسم ختم یا عروسی و.. ممنوع است . مقرر شد شبکه بهداشت و درمان فرم تعهدنامه صاحبان عزا را تهیه و در اختیار شهردایها قراردهند . تا نسبت به اخذ تعهد از ایشان جهت رعایت مسائل بهداشتی اقدام گردد که در صورت تخلف با متخلفان برخورد قضایی به عمل آید .

- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است بر عملکرد مراکز چاپ اعلامیه و کارت عروسی نظارت نموده و به آنها اعلام نماید چاپ آگهی فوت ،کارت عروسی ، جشن های عقد و تولد و... ممنوع است.

- برگزاری هرگونه جلسه ، همایش ، تودیع و معارفه ، جلسات تخصصی یا عمومی و اداری ، مراسمات اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی یا هرگونه تجمعی غیر قانونی و ممنوع است .

- درج هرگونه اطلاع رسانی و  آگهی فوت ، تبلیغ تخفیفات فروشگاهی ، افتتاحیه ها و... یا هر آگهی که منجر به تجمع عده ای از مردم گردد در کلیه کانالهای فضای مجازی در سطح شهرستان ممنوع است .

- ادمینهای کانالهای خبررسانی شهرستان موظفند نسبت به تهیه و نشر آگهی ، پیامهای رسانه های و اقناعی و راه اندازی پویش های مردمی در خصوص آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی جهت جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و کمکهای مردمی به اقشار کم درآمد و آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا ، با هماهنگی و همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقدام نمایند .همچنین از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا درخواست می گردد از ظرفیت نفوذ خویش در بین مردم جهت انجام موراد فوق استفاده نمایند .

- با توجه به آغاز فصل سرما و خطر آغاز موج های بعدی بیماری ،شهرداران شهرهای شهرستان موظف هستند در خصوص فرهنگ سازی ، نصب بیلبورد و بنر و ... با هماهنگی شبکه بهداشت و موافقت شبکه در خصوص محتوای مورد نیاز اقدام نمایند.

- لازم است دهیاریها و شهرداریها اقدامات لازم را در خصوص جلوگیری از تجمعات در آرامستانها انجام نمایند .و از مدیران کانالهای فضای مجازی، ریش سفیدان و افراد با نفوذ محلی در راستای عدم برگزاری مراسمات ختم و فرهنگ سازی عمومی کمک بگیرند .

 

 

تعداد بازدید:
58
نویسنده:
یزدانی
منبع:
وبدا، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن
آدرس : بن ، میدان بابا پیراحمد ،جنب اداره مالیاتی، شبکه بهداشت شهرستان بن
کدپستی : 8858158494     تلفن :  33720926-038
دور نگار :  33720211 -038
@skums.ac.ir
تاریخ بروز رسانی 1403/02/07
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal