مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۲
1399/06/25
حدود 70 درصد استانداردها برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس چهارمحال و بختیاری رعایت می شود
وبدا؛ مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت مدارس چهارمحال و بختیاری به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا و حدود 70 درصد منطبق بر استاندارد های تعریف شده و در خصوص مسائل جزئی تر کاملا مطابق با دستورالعمل ها است.
به گزارش وبدا؛ دکتر سید حامد برکاتی در گفت و گوی بخش خبری 20 صداو سیمای مرکز استان در بیست و پنجمین روز،از شهریورماه 99، به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان، طرح سنجش سلامت مدارس و تغییرات نرخ جمعیتی در کشور و استان پرداخت.
وی تصریح کرد: روز به روز میزان رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به کسب تجربه مدارس و آموزش و پرورش و انجام نظارت ها در مدارس بهبود می یابد.
وی، در خصوص آمار موالید در استان اظهار داشت: شاخص جایگزینی جمعیت در سال های اخیر و بویژه در 3سال گذشته در همه جای کشور و استان چهارمحال و بختیاری کاهش داشته است.
دکتر برکاتی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به زندگی سنتی خانواده ها و مطرح بودن بحث جمعیت بعنوان کانون خانواده از وضعیت موالید نسبتا بهتری برخوردار بوده ولی شاخص جایگزینی جمعیت در این استان نیز کاهش داشته و نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.
وی با بیان اینکه، مادران بعنوان رکن اساسی خانواده باید در رعایت پروتکل های بهداشتی دقت بیشتر داشته باشند افزود: 3اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حدود 1:50 تا 2متری و شست و شوی مرتب و صحیح دست ها باید توسط اعضای خانواده جدی گرفته شود.
مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از شهادت مامای جوان شهرستان بروجن در اثر ابتلا به کرونا و تسلیت این ضایعه ناگوار، از مردم خواست خطر شیوع این بیماری منحوس را جدی بگیرند.
دکتر برکاتی همچنین خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به هم جواری با استان های با شیوع بالای بیماری کرونا و قرار گرفتن در مسیر تردد استان های جنوبی باید رعایت پروتکل های بهداشتی را به شکل جدی تری دنبال نمایند.
وی از سالمندان بعنوان سرمایه های معنوی کشور یادکرد و از جوانتر ها خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی به حفظ سلامت خود و اطرافیانشان کمک کنند.
تعداد بازدید:
637
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal