مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1399/06/29
بازدید نماینده وزارت بهداشت از بخش تغذیه بالینی معاونت درمان و بیمارستان های استان
وبدا؛ مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از بازدید مدیر گروه تغذیه بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش تغذیه بالینی معاونت درمان و بیمارستان های استان خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی معاونت درمان؛ دکتر علیمراد سلیمیان افزود: دکتر غلامرضا محمدی فارسانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در روزهای ابتدایی شهریورماه 99 ضمن بازدید از بخش تغذیه بالینی معاونت درمان و بیمارستان های استان، تلاش کارشناسان تغذیه را در خدمت رسانی به بیماران ارج نهاد.
وی تصریح کرد: مدیر گروه تغذیه بالینی وزارت بهداشت با اشاره به آمار بالای سوء تغذیه در بیماران بستری و اهمیت دوچندان آن نسبت به سایر کشورها با توجه به پائین بودن میانگین سن بیماران در کشور، اهمیت توجه هرچه بیشتر به بهره گیری از خدمات تغذیه بالینی در راستای رفع این مشکل تأکید کرد.
دکتر سلیمیان افزود: وی افزایش اطلاعات علمی کارشناسان تغذیه را گامی مؤثر در نیل به اهداف عالی نظام سلامت و خدمت رسانی به بیماران بستری عنوان کرد.
به گفته وی، در حاشیه این بازدید دو وبینار آموزشی تحت عناوین «ارزیابی وضعیت تغذیه و رژیم درمانی در بیماران بستری» و « Order نویسی در تغذیه بالینی» برگزار گردید و کارشناسان تغذیه شاغل در بیمارستان ها با طرح کیس های تغذیه انترال و پرانترال به صورت کاربردی از رهنمود های علمی این استاد برجسته بهره مند شدند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: همچنین در نشستی با معاون درمان دانشگاه گزارش مبسوطی از عملکرد واحد تغذیه بالینی معاونت درمان و چالش ها و مشکلات پیش رو از جمله کمبود شدید نیروی انسانی و عدم پرداخت تعرفه های تغذیه بالینی توسط سازمان های بیمه گر توسط خانم اصغریان مسئول تغذیه بالینی معاونت درمان دانشگاه ارائه شد و دکتر رحمانی نیز ضمن تأکید بر اهمیت تغذیه بیماران در روند درمان و بهبود ایشان خواستار برنامه ریزی تخصصی جهت ارزیابی اثر بخشی حمایت های تغذیه ای در بخش مراقبت های ویژه در دو مرکز آموزشی درمانی شهرکرد شد.
تعداد بازدید:
847
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal