مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1399/09/10
مسؤولیت مسلمانان در برابر سلامت جامعه بر اساس آیات قرآن و فقه اسلامی
وبدا; مسؤول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بر طبق آیات قرآن و فقه اسلامی، همگی دربرابر سلامت جامعه مسؤول هستیم.
به گزارش وبدا; حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین صغیرا در برنامه زنده شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری درخصوص وظایف مؤمنان نسبت به یکدیگر به‌ویژه در بحث رعایت رفتارهای اجتماعی در ایام شیوع بیماری کرونا، افزود: آیات قرآن وظیفه جامعه اسلامی را در رابطه با دیگر افراد نشان می‌دهد و وظیفه ما را تعیین می‌کند.
مسؤول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در آیات قرآن همچنین فقه و شریعت آمده است که همگی در برابر چشم، گوش و دیگر اعضایی که از آن استفاده می‌کنیم مسؤول هستیم، ادامه داد: در بحث سلامت اجتماعی نیز به همین شکل است و اگر رفتاری از ما سر بزند که سلامت جامعه را به خطر بیاندازد باید در قبال آن پاسخگو باشیم.
وی با بیان اینکه همانگونه که افراد در برابر مال یکدیگر ضامن هستند در برابر جان و سلامت هم نیز ضمانت دارند، عنوان کرد: بر طبق استفتائات فقهای مختلف اگر فردی با سهل‌انگاری جان و سلامت دیگران را به خطر بیاندازد باید دین این آسیب را بپردازد.
صغیرا در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه از کوچک تا بزرگ برای بهتر شدن اوضاع نامناسب کرونایی که این روزها با آن مواجه‌ایم مسؤولیم و در برابر هر حرکتی، حتی کوچک‌ترین آن باید با علم حرکت کنیم.
مسؤول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: ضرر رساندن به خود یا دیگران در اسلام جایگاهی ندارد و نکوهیده است.
تعداد بازدید:
514
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal