مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1399/09/12
اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار اطلاعیه ای این کارگروه در دوازدهمین روز از آذر ماه سال 99 و اعلام آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح وضعیت شیوع این بیماری در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی 24 ساعت گذشته 316 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 46 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 29 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد آمده است، هم اکنون 266 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 220 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان افزود: همچنین با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 7 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان 638 نفر اعلام شده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان 53 نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در اطلاعیه دوازدهمین روز از آذرماه 99 کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا با اشاره به تشکیل سی‌امین جلسه ستاد مقابله با کرونا با محوریت تشریح آخرین وضعیت شیوع این بیماری، اجرای طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی، بررسی روند اجرای مصوبات جلسات قبل و محدودیت های ویژه کرونایی آمده است، شیوع بیماری کرونا در موارد سرپایی، بستری و بستری بدحال در پی اعمال محدودیت‌ها در چهارمحال و بختیاری کاهش 20 تا 25 درصدی داشته است. در طول دوره بیماری، یک بار در اردیبهشت‌ماه افت در بیماری ایجاد شد، دوباره در مردادماه افت شیوع بیماری را شاهد بودیم ولی در هر دو مورد به دلیل عادی انگاری‌هایی که صورت گرفت با افزایش بیماری مواجه شدیم.
به گفته وی در ادامه با بیان اینکه، بیشترین آمار و رکورد ابتلا در 2 و 3 هفته گذشته بود که با سرعت بسیار زیادی رشد کرد یادآوری شده است، خوشبختانه در طی 10 روز گذشته با توجه به رعایت خوب و همراهی مردم و همچنین محدودیت‌هایی که ایجاد شد روند رشد متوقف شده است و حتی کاهش مختصر 20 تا 25 درصدی نیز در تعداد موارد سرپایی‌، بستری و بستری‌های بدحال شاهد بودیم که امید است با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و همچنین جدیت و نظارت شدیدتر بر محدودیت‌ها این افت بیماری ادامه‌دار باشد.
وی گفت: در ادامه نیز متذکر شده است، اگر سهل‌انگاری کنیم مجددا همچون دوره‌های قبل ممکن است با افزایش شدیدتر ‌بیماری مواجه شویم، به‌ویژه آنکه در فصل زمستان قرار داریم و معمولا بیماری‌های تنفسی در این فصل خود به خود شایع‌تر هستند. همینطور به‌ واسطه محیط جغرافیایی خاصی که در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد و هوا بسیار سرد می‌شود بیشتر افراد در فضاهای بسته متمرکز هستند و این می‌تواند قدرت سرایت بیماری را افزایش دهد.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است، نباید به کاهش شیوع بیماری در چهارمحال و بختیاری دلخوش شویم، استمرار این کاهش بسیار مهم است و استمرار آن مگر با رعایت محدودیت‌ها و رعایت قواعد و موازین از سوی تک‌تک افراد جامعه میسر نمی‌شود.
به گفته وی، در ادامه این اطلاعیه آمده است، بر اساس رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، سه شهرستان شهرکرد، بروجن و فارسان از وضعیت قرمز خارج و وارد وضعیت نارنجی شدند و 2شهرستان کیار و سامان هم اکنون در وضعیت قرمز هستند. شهرستان های بن و کوهرنگ نیز زرد هستند. محدودیت از فردا در دو شهرستان کیار و سامان اعمال می شود و مشاغل گروه شغلی 2در این شهرستان ها تعطیل است. استاندار از همراهی مردم در اعمال محدودیت ها تقدیر نمود. رعایت قرنطینگی خانگی از سوی مبتلایان قطعی به کرونا در 15 محله و مکان پر تردد توسط انتظامات از طریق اپلیکیشن وزارت بهداشت و کد ملی مبتلایان از اوایل هفته آتی رصد و با توجه به تهدید علیه سلامت عمومی در صورت بی توجهی به این دستورالعمل بهداشتی با متخلفین برخورد قضایی می شود.
تعداد بازدید:
273
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal