مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1400/01/22
اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار اطلاعیه ای این کارگروه در بیست و دومین روز از فروردین ماه سال 1400 و اعلام آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح وضعیت شیوع این بیماری در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی 24 ساعت گذشته 951 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 94 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه تست 359 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 55 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد، آمده است، هم اکنون 380 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 305 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان افزود: همچنین با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 2 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 835 نفر اعلام شده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان 47 نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در اطلاعیه بیست و دومین روز از فروردین ماه 1400 کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا آمده است، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد نمونه گیری های انجام شده 91 هزار و 459 مورد و تعداد ابتلایان قطعی به کرونا 31 هزار و 532 نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در ادامه این اطلاعیه وضعیت تمامی شهرستان های استان قرمز اعلام شده است.
به گفته وی، در ادامه این اطلاعیه به تعطیلی مشاغل سطح 2، 3 و 4 به مدت یک هفته و اعمال محدودیت تردد از ساعت 22شب الی 3 بامداد اشاره شده است.
به گفته وی، در ادامه این اطلاعیه به تشکیل سی و هفتمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با محوریت تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و اتخاذ تصمیمات و محدودیت های جدید برای کنترل و مهار موج چهارم شیوع این بیماری منحوس اشاره شده است.
درخشان افزود: همچنین در ادامه با اشاره به گفت و گوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بخش خبری 20صدا و سیمای مرکز استان و لغو اعمال جراحی معمول در بیمارستان های استان و تکمیل ظرفیت تخت های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در مراکز درمانی آمده است، با توجه به تجربه درگیری سایر شهرستان ها بویژه استان های خوزستان و کهکلویه و بویر احمد موج شیوع بیماری کرونا بین 4 تا 8 هفته به طول می انجامد. با توجه به سپری شدن حدود یک هفته از شیوع موج جدید کرونا در استان، به طور میانگین 4 تا 5 هفته دیگر این موج ادامه پیدا خواهد کرد. هر چقدر پروتکل های بهداشتی، اصول قرنطینگی و محدودیت های اعمال شده بیشتر و دقیق تر رعایت شود، مدت زمان اوج شیوع بیماری کرونا در استان کوتاه تر می شود. متاسفانه تخت های در نظر گرفته شده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال پر شدن است و بیش از 80 درصد ظرفیت این تخت ها تکمیل و تعداد خیلی کمی از تخت خالی هستند. در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر گردید، نقاهتگاه های در نظر گرفته شده برای بستری و نگهداری مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شود. در شرایطی که وضعیت استان بحرانی است و تخت های بیمارستانی در حال پرشدن است، مردم با مراقبت بیشتر از سلامت خود، از انجام رفتارهای پرخطر، نزاع و درگیری، بروز حوادث رانندگی تاحد امکان پیشگیری نمایند تا از بار مراجعات به مراکز درمانی کاسته شود. در شرایط کنونی، اعمال جراحی غیر اورژانسی تعطیل و تنها به مادران باردار، بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، بیماران دیالیزی در بیمارستان های استان خدمت ارائه می شود، لذا مردم از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی خودداری نمایند.
تعداد بازدید:
202
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal