مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1401/05/05
واکسن کرونا در 300 مرکز چهارمحال و بختیاری تزریق می شود

وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حدود 300 مرکزخدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه بهداشت با امکان دسترسی به پزشک در سطح استان چهارمحال و بختیاری، آماده تزریق واکسن کرونا به متقاضیان هستند.
به گزارش وبدا، دکتر ارسلان خالدی فر در گفتگوی زنده تلویزیونی برنامه پرمخاطب شب های بام ایران شبکه جهانبین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مدافع سلامت چهارمحال و بختیاری و ضمن عرض خداقوت به کادردرمان استان اظهار داشت: ادعای اینکه واکسن ها هیچ عارضه ای ندارند قابل قبول نیست، اما تزریق نکردن واکسن عوارضی به مراتب بسیار بیشتر از ابتلا به بیماری کرونا را در پی دارد.
وی افزود: اخیرا مطالعه موثقی در مقاله آمریکایی منتشر شد که نشان داد میزان مرگ و میر در افراد بالای 50 سال که واکسن کرونا دریافت نکرده بودند 29 برابر بیشتر از افراد واکسن زده بوده است.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: به بیان دیگر تزریق واکسن کرونا در افراد بالای 50 سال، تا 29 برابر از مرگ و میر ناشی از این بیماری جلوگیری می کند.
وی با توصیه به اینکه همه افراد باید نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند افزود: نوبت های اول و دوم واکسن تحت عنوان دز پایه واکسن و نوبت های سوم و چهارم تحت عنوان دز یادآور قلمداد می شوند.
دکتر خالدی فر تصریح کرد: بر این اساس در صورتی که 6 ماه از دز پایه واکسن گذشته باشد، افراد باید نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نباید به شایعات موجود درخصوص واکسن توجه کرد گفت: به مردم اطمینان می دهیم هیچ واکسن تاریخ گذشته ای در مراکز تزریق واکسن استان وجود ندارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: انواع واکسن کرونا شامل آسترازنکا، سینوفارم، نورا، برکت و پاستوکووک را می توان به عنوان دز یادآور تزریق کرد.
دکتر خالدی فر ادامه داد: کرونا جهش های متعددی را طی کرده، نوع کنونی ان با نامba5 ، حدود 53 درصد موارد ابتلا را تشکیل می دهد.
وی خاطرنشان کرد: طی 6 هفته گذشته کل دنیا روند افزایشی شیوع کرونا را تجربه کرد و در چهارمحال و بختیاری هفته آخر تیرماه نسبت به هفته اول این ماه آمار شیوع کرونا 8 برابر افزایش یافت.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: هم اکنون میانگین رعایت موازین بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری 33 درصد گزارش شده است.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری حدود 80 روز متوالی را بدون فوتی کرونا سپری کرد از مردم خواست، رعایت دستورالعمل های بهداشتی را همراه با استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی دو متر، پرهیز از تجمعات، برگزاری مراسمات در صورت ضرورت در فضای باز جدی بگیرند چرا که پیشگیری از بیماری بسیار کم هزینه و موثرتر است.
وی یادآور شد:سالمندان و بیماران زمینه ای (دیابت، فشارخون، بیماران قلبی و عروقی) گروه پرخطر هستند.
شایان ذکر است: بر اساس آخرین رنگ بندی شهرستانهای 10 گانه استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ شیوع ویروس کرونا، شهرکرد، کیار، اردل و فارسان دروضعیت قرمز، بروجن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد قراردارند.
تعداد بازدید:
199
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal